بسيج حوزه بنت الحسين (ع)

بسيج حوزه بنت الحسين (ع)
 
بسيج وفرهنگ
بسیج لشکر مخلص خداست

بسيج لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده‏اند. من همواره به خلوص و صفاى بسيجيان غبطه مى‏خورم و از خدا مى‏خواهم تا با بسيجيانم محشور گرداند، چرا كه در اين دنيا افتخارم اين است كه خود بسيجى‏ام.
امام (ره) در پنجم آذرماه سال 1358، فرمان تشكيل بسيج مستضعفان را صادر كرد . با اين اقدام به موقع و هوشمندانه، مردم و توده هاي انقلابي ، براي مقابله با تهديدات داخلي و خارجي، بسيج شدند.
سنگ اندازي نيروهاي ضد انقلاب از يك سو و تهديدهاي مكرر نيروهاي غربي ازسوي ديگر، سال 1358 شمسي را به يكي از پرمخاطره ترين سال هاي پس از تولد انقلاب مبدل كرد.
  پس از تسخير سفارت امريكا كه امام خميني، اين واقعه را انقلابي بزرگتر از انقلاب اول ناميد، موج تهديدهاي امريكا نيز سير صعودي گرفت و آزادي  جاسوسان دربند، بهانه اي شد تا گستاخي هاي امريكا مبني برحمله نظامي به ايران قوت بگيرد.
برخي از مهره هاي سوخته رژيم پهلوي نيز كه با خوش شانسي از آتش خشم انقلاب مردم ايران رسته بودند، هر از چندگاه در گوشه و كنار كشور دست به عمليات پراتيكي غيرمنظم مي زدند و در حسرت تاج و تخت از دست رفته، آرامش انقلاب نوين را مختل مي كردند.
درچنين شرايط خطيري، امام خميني در همين سال با صدور فرمان تشكيل ارتش 20 ميليوني، رعب و وحشتي تازه بر دل كينه توزان جمهوري اسلامي برپا كرد.
امام در تاريخ پنجم آذرماه سال 1358، فرمان تشكيل بسيج مستضعفان را صادر كرد و در واقع با اين اقدام به موقع و هوشمندانه، مردم و توده هاي انقلابي را براي مقابله با تهديدات داخلي و خارجي، بسيج كرد.
همه جا بايد اينطور بشود كه يك مملكتي بعد از چندسالي كه بيست ميليون جوان دارد، بيست ميليون تنفگدار داشته باشد، بيست ميليون ارتش داشته باشد و يك چنين مملكتي آسيب پذير نيست.

 

امام خميني ضمن ابراز اين فرمايشات در تاريخ چهارم آذرماه همان سال تاكيد كردند كه جوانان بايد علاوه بر مجهز شدن به جهاز ديني و ايماني به جهازهاي مادي و سلاحي هم مجهز باشد.
پس از تسخير سفارت امريكا كه امام خميني، اين واقعه را انقلابي بزرگتر از انقلاب اول ناميد، موج تهديدهاي امريكا نيز سير صعودي گرفت و آزادي  جاسوسان دربند، بهانه اي شد تا گستاخي هاي امريكا مبني برحمله نظامي به ايران قوت بگيرد
پس از ايراد اين سخنان روشنگرانه، بسيج مستضعفان به عنوان نيرويي برخاسته از دل توده هاي مردم، به طور رسمي وارد فضاي اجتماعي، سياسي و نظامي ايران شد.

 

  هنوزيك سال از تشكيل نيروي مردمي بسيج نگذشته بود كه دور انديشي امام با وضوحي تمام، خود را نمايان ساخت. پس از حمله نظامي عراق به خاك ايران، همين بسيج مردمي به مقابله با متجاوزان برخاست و فوج فوج از شهروندان معمولي به عضويت بسيج درآمدند.

 

پس از چند ماه از شعله ور شدن آتش جنگ تحميلي، بلافاصله نيروهاي مردمي بسيج با همكاري مستمر ارتش جمهوري اسلامي ايران به نبرد با اشغالگران پرداختند و تنها در يكي از زيباترين و منسجم ترين حركات مردمي بسيج، بيش از صد هزار نفر از نيروهاي بسيجي، تحت عنوان سپاه محمد به جبهه هاي جنگ حق عليه باطل اعزام شدند.

 

شكي نيست كه حضور خالصانه  بسيج در جنگ ايران و عراق، يكي از عمده وزنه هايي بود كه تمام نقشه ها و تاكتيك هاي جنگي عراق و هم پيمانان متعددش را بر هم مي زد.

 

  آيت الله خامنه اي، ‌رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز در خصوص اهميت جايگاه نيروهاي بسيج در نبرد نظامي ايران و عراق، ‌سخن مشهوري دارند كه به وضوح جايگاه شاخص بسيج رادر تاريخ انقلاب اسلامي تببين مي كند.
مطمئن باشيد اگر حضور بسيج در هشت سال دفاع مقدس نبود، سرنوشت كشور چيز ديگري بود و دشمن مسلط مي شد.
در حقيقت، حضور پرشمار نيروهاي بسيجي كه از دل كوچه ها و خيابان هاي ايران برخاسته بودند، اين پيغام واضح را به دشمنان غربي ساطع مي كرد كه اين جنگ، تنها نبرد بين  دو ارتش نظامي نيست؛ ‌بلكه  جنگي است ميان ارتش عراق با تمام مردم ايران!
اگربه آمار شهداي بسيجي در جنگ تحميلي هم نظري اجمالي بيندازيم، به حقايق بسيار قابل تاملي دست خواهيم يافت كه تاثير سترگ نيروي معنوي بسيج را بيش از پيش، غيرقابل كتمان مي كند.
شكي نيست كه حضور خالصانه  بسيج در جنگ ايران و عراق، يكي از عمده وزنه هايي بود كه تمام نقشه ها و تاكتيك هاي جنگي عراق و هم پيمانان متعددش را بر هم مي زد.از بين بيش از 213 هزار شهيد جنگ تحميلي، بالغ بر 54 هزار شهيد از نيروهاي ارتش و نيروي انتظامي بودند و ساير شهدا از نيروهاي بسيجي و غير نظاميان داوطلبي بودند كه جانشان را براي حفظ  خاك ايران  فدا كردند.

 

امام خميني پس از گذشت 9 سال از فرمان تاريخي خود مبني بر ضرورت تشكيل بسيج همگاني، در آخرين پيام خود نيز از خدمات ارزنده بسيج تقدير كردند و حتي خود را يك بسيجي خطاب كردند.
بسيج لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده‏اند. من همواره به خلوص و صفاى بسيجيان غبطه مى‏خورم و از خدا مى‏خواهم تا با بسيجيانم محشور گرداند، چرا كه در اين دنيا افتخارم اين است كه خود بسيجى‏ام.

 

گرچه پس از پايان جنگ هشت ساله، كارويژه بسيج از بعد نظامي خود  فاصله گرفت اما فعاليت هاي اين نيروي خودجوش در ابعاد فرهنگي و اجتماعي به حيات خود ادامه داد.‌‌‌
  رهبر معظم انقلاب، شعار دهه چهارم انقلاب را پيشرفت و عدالت بيان فرمودند و بسيج نيز براي پيشرفت، محور سازندگي و جهاد علمي و براي تحقق عدالت، تهذيب و خدمت به مردم را در نظر گرفته است.
هنوزيك سال از تشكيل نيروي مردمي بسيج نگذشته بود كه دور انديشي امام با وضوحي تمام، خود را نمايان ساخت. پس از حمله نظامي عراق به خاك ايران، همين بسيج مردمي به مقابله با متجاوزان برخاست و فوج فوج از شهروندان معمولي به عضويت بسيج درآمدند
نيروي مقاومت بسيج كه به گفته رئيس كميسون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، بايد به مرز 30 ميليون بسيجي برسد، امروزه در بسياري از نقاط كشور حضور فعال دارد. به طوري كه تنها در پايتخت ايران بيش از چهار هزار پايگاه بسيج در محلات تهران مستقر هستند.
تشكيل كلاس هاي آموزشي مختلف براي نوجوانان و جوانان، برپايي اردوهاي سياحتي و زيارتي، برگزاري نشست هاي سياسي، فعاليت هاي عام المنفعه پزشكي و حضور در فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي همچون توليد فيلم و كتاب، رويكرد غالب اين سال هاي بسيج در عرصه هاي مختلف بوده است.
رويكردي كه در طي سال هاي اخير نشان داده است نيروي مقاومت بسيج به روشني مي داند كه ديگر عصر جنگ نرم و ستيز اذهان، جايگزين جنگ هاي سخت و چريكي شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:, توسط ليلا ميري
زيارت اربعين بانک احادیث موضوعی اعمال روز اربعین امام حسین دلیل بزرگداشت اربعین حسینی چیست‌؟ پیامک اربعین حسینی2 پیامک اربعین حسینی پدافند غیرعامل چیست؟ 2 پدافند غیر عامل چشم انداز دفاع غيرعامل (پدافند غيرعامل) چيست؟ پدافند غیرعامل آثار و برکات زیارت قبر سید الشهدا(ع)/اربعين / اولين زائر امام حسين/ راه بصیرت 2 راه بصیرت معجزات بزرگ آيت الكرسي بهترین حس عالم! خواص آیت الکرسی (حتما بخوانید) آثار نماز شب قیمتت چقدر است ؟ واژه های وارونه روزشمار دفاع مقدس سال 1364 خدايا توضیح المسائل امام خمینی قدس سره الشریف (بخش اول) مفاتيح الجنان نهج البلاغه قران كريم بسیج لشکر مخلص خداست يك عكس تشكیل بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامی همیت و ضرورت تشكیل بسیج2 اهمیت و ضرورت تشكیل بسیج در جمهوری اسلامی ایران1 شعر از استاد شهریار بسیج جملات قصار و زیبا در باره ی بسیج و بسیجی عكسهاي مذهبي1 مجموعه احادیث اخلاقی زندگینامه شهید آويني مداحي چهارده معصوم علیهم السلام و خاندان معصومین علیهم السلام
طراح قالب : { معبرسايبري فندرسک}